Διαμαρτυρία για τις παράλληλες στηρίξεις

Ληξούρι, 15 Σεπτεμβρίου 2017

Αριθμ. Πρωτ.: 173

ΠΡΟΣ

Διευθυντή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ΥΠ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. – κ. Παναγή Κασσιανό

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης & Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής ΠΙΝ – κ. Κωνσταντίνο Γκούση και κ. Αθανάσιο Ρισβά

Διευθύντρια Α’ Βάθμιας Εκπαίδευσης Κεφαλληνίας – κα. Αγγελική Τοτόλου

Σχολικούς Συμβούλους Δημοτικής και Προσχολικής Εκπαίδευσης – κ. Γεώργιο Αλεξανδράτο και κα. Ελένη Κοσμετάτου

Προϊσταμένη ΚΕΔΔΥ Κεφαλληνίας – κα. Ελένη Κονιδάρη

Διευθυντές και Συλλόγους Διδασκόντων Α’ & Β’ Δημοτικού Σχολείου Ληξουρίου, Κεφαλληνίας

Όλα τα τοπικά μέσα Κεφαλονιάς, Ιθάκης και Ιονίων Νήσων

 

ΘΕΜΑ

«Διαμαρτυρία για τις παράλληλες στηρίξεις»

 

Κ. Διευθυντή,

Η  Ένωση Προστασίας της Ισότητας και των Δικαιωμάτων Ατόμων με Αναπηρία (Α.μεΑ.) «ΥΠΕΡΙΩΝ», φιλανθρωπικό μη κερδοσκοπικό σωματείο, που εδρεύει στο Ληξούρι της Κεφαλλονιάς, διαμαρτύρεται έντομα για τους ελάχιστους διορισμούς των εκπαιδευτικών των παράλληλων στηρίξεων στα σχολεία της Α/θμιας Εκπαίδευσης των Νομών Κεφαλλονιάς και Ιθάκης.

Συγκεκριμένα στο Ληξούρι μετά από καταγγελία μελών μας – γονέων παιδιών με διαγνώσεις παράλληλων στήριξεων και εγγεγραμμένων στο Α’ και Β’ Δημοτικό Σχολείο διαπιστώσαμε ότι για τέσσερα (4) συνολικά μαθητές τοποθετήθηκε μια εκπαιδευτικός, ενώ γνωρίζουμε ότι μαθητές με ΔΑΦ (διαταραχές αυτιστικού φάσματος) δικαιούνται πλήρη ατομική παράλληλη στήριξη.

Σύμφωνα με εξαγγελίες της πολιτικής ηγεσίας του αρμόδιου Υπουργείου ευελπιστούσαμε ότι τα σχολεία θα ξεκινούσαν τη λειτουργία τους από την πρώτη ημέρα με  όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό. Εκτός αν στο εκπαιδευτικό μας σύστημα και μάλιστα στο έτος 2017 δεν συμπεριλαμβάνονται οι μαθητές Α.μεΑ. («παιδιά άλλου Θεού»), οι οποίοι σύμφωνα με τα ισχύοντα δεδομένα θα έχουν δίπλα τους τον εκπαιδευτικό της παράλληλης στήριξης μόνο 2 φορές την εβδομάδα και μόνο για 2 ώρες την κάθε φορά και για το υπόλοιπο εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα παραμένουν μόνοι τους ως απλοί θεατές ή ως πολύ αγχωμένοι διαταρακτικοί μαθητές, με αποτέλεσμα να παρεμποδίζεται και η ομαλή λειτουργία του τμήματος.

Θα παρακαλούσαμε, επίσης, οι τοποθετήσεις να γίνονται κατά προτεραιότητα μετά από σωστή αξιολόγηση και ανάλογα πάντα με τη μορφή της αναπηρίας, μιας και δυστυχώς για τη χώρα μας δεν καλύπτονται όλες οι ανάγκες.

Υπενθυμίζουμε, επιπλέον, ότι αν οι μαθητές Γενικής Αγωγής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης χρειάζονται κατά καιρούς ψυχολογική υποστήριξη (οικονομική κρίση, δύσκολη καθημερινότητα, σεισμόπληκτες περιοχές κ.λ.π.), οι μαθητές με Αυτισμό, Νοητική Υστέρηση, ΔΕΠΥ κ.λ.π. την χρειάζονται καθημερινά καθόλη τη διάρκεια του προγράμματος και δεν επιτρέπεται να τους την στερούμε, όπως άλλωστε προβλέπει η Νομοθεσία μας.

Η ευημερία και ο πολιτισμός μιας χώρας αναδεικνύεται μέσα από την προάσπιση και υποστήριξη των δικαιωμάτων των Ατόμων με Αναπηρία.

Εμείς, ως Ένωση, και σε συνεργασία με την ΕΣΑ.μεΑ. και την ΠΟΣΓΚΑ.μεΑ. θα αγωνιστούμε για να πάψουν οι διακρίσεις στα σχολεία και να καλυφθούν όλα τα κενά της παράλληλης στήριξης, των τμημάτων ένταξης και των εκπαιδευτικών των ειδικών σχολείων.

 

Με εκτίμηση,

Για το Δ.Σ.,

Η Πρόεδρος

Σοφία Μαροπούλου-Ζαφειράτου

Η Γενική Γραμματέας

Γερασιμούλα Σταθάτου